2012. április 11., szerda

Top 10 fogyókúrás baki

    • Gyors eredményt ígérő fogyasztó tabletták, étvágycsökkentők fogyasztása – Ez rövid távú eredményt biztosít (legjobb esetben), de az is lehet, hogy káros az egészségre. Ezek fogyasztása helyett jobb megtanulni rendesen étkezni és egy életre lefogyni, aztán pedig megtartani az elért súlyt.
    • Alakformáló edzések (hasizom, farizom stb.) amikor 20 – 30 kg súlyfölösleget kell leadni – Alakformálás akkor szükséges és hatásos, ha a súlyfölösleg nagy része már le van dolgozva. Vastag zsírpárna alatt kitapintani sem lehet az izmokat, nem beszélve arról, hogy ezek az edzésekkel  zsírt égetni nem lehet.  20 – 30 kiló fogyásnál kemény zsírégetésre van szükség, az alakformálásnak semmi értelme (egyelőre). 
    • Végigcsinálni egy 50 – 60 perces tornavideót, felületesen – Ez csak akkor hatásos, ha tényleg becsületesen csinálod és tényleg arra van szükséged, amit a videó kínál. Ha végig hadonászol fél gőzzel, akkor saját magad csapod be, ugyanis nem ér semmit. 
    • Sacc/kb. kalóriaszámítás – Kalóriát számítani mérleggel és táblázattal lehet. Megsaccolni az adag súlyát, megnézni az interneten, hogy egy adag valami hány kalória annyit jelent, hogy saját magad csapod be. Annak az ételnek, amit nem te főztél képtelenség kiszámolni a kalória vagy szénhidrát értékét (kivétel az, ami előre csomagolt és rá van írva).
    • Féladagok fogyasztása azokból az ételekből, amit eddig ettél – A fogyáshoz és a későbbi súlymegtartáshoz teljes életmódváltás szükséges, amihez hozzá tartozik az étrend megreformálása is. Magyarul: nagyon sok ételt, élelmiszert nem lehet fogyasztani, ha eredményt akarsz elérni.
    • Gyümölcsfogyasztás bármilyen mennyiségben – A gyümölcs nagyon egészséges, de nem lehet büntetlenül fogyasztani bármennyit bármikor bármiből. Éhgyomorra, inkább reggel tanácsos fogyasztani és a kalória tartalmuk mellett figyelembe kell venni a cukortartalmukat is. Az aszalt gyümölcsök cukrosak, azokat kerülni kell, vagy müzlihez kisebb mennyiségben fogyasztani. "Cukortartalmuk szerint a gyümölcsök a következőképpen jönnek sorba (visszafelé 18%-tól 10%-ig): szőlő, cseresznye, szilva, ananász, körte, nektarin, kivi, cukordinnye, sárgabarack. Ezekből a gyümölcsökből csak keveset együnk, mert a fölösleges gyümölcscukrot a szervezet nem tudja raktározni, és ha éppen nem végzünk energiaigényes tevékenységet, akkor zsírrá alakul. A banán még ennél is több szénhidrátot tartalmaz (24%), de ennek formája az érettségétől függ. A következő gyümölcsök cukortartalma 10% és 5% között alakul ebben a sorrendben: mandarin, őszibarack, narancs, földieper, alma, görögdinnye (csak mértékkel!) és málna. Ezekből többet ehetünk, de persze nem korlátlanul, napi fél kilónál semmiképp sem többet. Gyümölcsleveket folyadékfogyasztás céljából ne vegyünk, mivel – gyümölcstartalomtól függetlenül – magas a kalóriatartalmuk. Ugyanannyi cukor (literenként kb. 100g, azaz 400 kcal) van a 100%-os rostos gyümölcslében és a 15%-os szűrt lében is! A rostos gyümölcsleveket – a gyümölcsökhöz hasonlóan – éhgyomorra (reggel, ill. evés előtt legalább fél órával) érdemes fogyasztani, hogy élettani hatásukat leginkább kifejthessék." Forrás
    • Natúr Túró Rudi fogyasztása (mert azt hisszük, hogy egészséges és diétás is) – Itt az összetétele: Zsírszegény tehéntúró 42%, kakaós étbevonómassza 36% (cukor, hidrogénezett növényi zsír, kakaópor, emulgeálószer: E322, természetazonos vaníliaaroma), cukor, vaj, módosított kukoricakeményítő: E1412, természetes citromaroma, tartósítószer: E202 kálium-szorbát. A Túró Rudi összetevői közül a legaggályosabb a bevonat, mely nem valódi csokoládé, hanem kakaós étbevonómassza, amely hidrogénezett növényi zsírból készült. Ez ún. transz-zsírsavat tartalmaz, melyet a kutatások összefüggésbe hoztak szívbetegségekkel, cukorbetegséggel, elhízással és számos egyéb megbetegedéssel. A csomagoláson szereplő adatok alapján az 51 grammos Túró Rudi mintegy 18 gramm étbevonómasszát tartalmazhat, ebben jó néhány gramm transz-zsírsav lehet. E322 – Lecitin, E 1412 – Dikeményítő-foszfát – Egyéb elnevezése: kémiailag módosított keményítő, E202 – kálium-szorbát, egy tartósítószer, a szorbinsav sója.  Forrás. Kell nekünk ez a sok vegyszer? Nem az lenne a  lényeg, hogy kitisztítsuk a szervezetünket?
    • Cappuccino fogyasztása napi rendszerességgel és besorolása, mint étkezés – Aki szigorúan megszabott és kiszámolt kalóriás étrendet követ, annak ez kb.  50 – 70 fölöslegesen elfogyasztott üres kalória.  Ez annyit jelent, hogy pillanatnyilag valamennyire megemeli a cukorszintedet, de nem táplál. Nincs benne vitamin, nincs benne ásványi anyag, gyakorlatilag  tök fölösleges, mert semmit nem nyújt abból amire a szervezetnek szüksége van. Ha már kávéról van szó, akkor ajánlatos a babkávét fogyasztani édesítővel, ha nem megy anélkül (habár én nagyon édesítő ellenes vagyok). A babkávé gyorsítja az anyagcserét, de csak azoknál, akik nem még nem rendszeres kávéfogyasztók. A rendszeres kávéfogyasztóknál már nincs hatása.
    • Dresszinggel és krutonnal nyakonöntött saláták fogyasztása – A saláta egészséges és szükséges, de ez így már nem diétás.
    • Vakon követni egy elvet vagy egy tervet – Nem vagyunk egyformák, nem minden terv válik be mindenkinek. Ha jó a terv és becsületesen csinálod, akkor előbb – utóbb az eredménynek meg kell mutatkoznia. Ha még sincs eredmény, akkor ott valami gond van: vagy a terv nem jó, vagy betegség miatt nem fogysz, vagy nem csinálod becsületesen stb. Ilyen esetben érdemes elgondolkodni azon, hogy hol a hiba és változtatni.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése